۱۳۸۷-۱۰-۱۳

«شنیده شده» این شخص بهائی است!

«شنیده شده» این شخص بهائی است!
کاویان صادق زاده میلانی

در خبرها آمده است که یک شخص به نام هوشنگ خ. با محارم مرتکب زنای به عنف شده و مشمول حکم اعدام گردید. در ادامۀ خبر آمده است که «شنیده شده» این شخص بهائی است و شماره تسجیل (ثبت بهائی بودن) فرضی نامبرده 13292 ارائه شده است.

http://www.khorasannews.com/news.aspx?13_17168_04_14526.XML

متاسفانه این خبر ساختگی و فرافکنی را منابع دیگری نیز از منبع فوق نقل قول کرده اند، از جمله صدای امریکا. ولی منابع موثق و مطمئن و بی طرف درون مرزی چون مجموعۀ فعالان حقوق بشر چنین خبری را اعلام یا تائید نکرده اند. بهائیان مسوول نیز که آگاهی از چنین پرونده هایی دارند و می توانند جوابگوی رسانه ها باشند اکثرا در زندانهای وجدان و باور حاکمیت ایران به سر می برند. نام این شخص گویا هوشنگ خداداده بوده كه تهرانی می باشد و سالها قبل در تهران از دین بهائی دوری جسته و كسی وی را بهایی نمی داند. به گفته آنهایی که با محیط آشنایی دارند، این شخص چندین سال قبل به جرم مواد مخدر در تهران به زندان می افتد و سپس به تربت حیدریه (شهری در استان خراسان) تبعید می شود و به جرم زنا سه سال است كه در زندان می باشد و تا كنون هیچ ادعایی در مورد بهایی بودن وی وجود نداشته است. دختری هم كه با وی ارتباط داشته مانند خودش مسلمان بوده است.

هیچ بهایی در مشهد حتی نام این شخص را نشنیده به همین دلیل این خبر احتمالا از تهران آمده است نه از مشهد، شماره تسجیل هم دروغ است و فقط برای آنكه بگویند حرفشان دقیق است آورده اند چون نمی شود نقضش را اثبات كرد.

مسوولان از نوشته روزنامه خراسان بسیار تعجب كردند و گفتند تا حالا در مورد اینكه این شخص بهایی بوده صحبتی نشده و شماره تسجیلی دروغ است. ظاهراً می خواهند كاری را به گردن بهائیان بیاندازند و بگویند بهائیان از این طور كارهای خلاف می كنند زیرا خودشان می دانند از اول انقلاب تا حالا هیچ بهایی به جرم اعمال خلافی مانند دزدی ، مواد مخدر ، زنا و ... دستگیر نشده لذا دنبال اینطور چیزها می گردند. جالب آنكه سنگسار سه نفر در مشهد در تاریخ ذكر شده را هیچ خبرگذاری رسمی در ایران اعلام نكرده ولی پس از چند روز ناگهان خبر سنگسار یك نفر در مشهد اعلام می شود.

به عرض دوستان و همراهان می رسانم که مسالۀ شمارۀ تسجیل بیانگر ساختگی بودن ماجراست. در حال حاضر عدۀ زیادی از بهائیان در ایران در زندان و بازداشت به سر می برند و هیچگاه منابع دولتی و مراجع رسمی اشاره به شمارۀ تسجیل هیچیک نکرده اند. شمارۀ تسجیل در دوران پس از انقلاب و تعطیلی تشکیلات بهائی کاربرد نداشته و اصلا به کار نمی رود.
مطلب دیگر آنکه آقای هوشنگ خداداده پس از حکم اعدام، در قبرستان رضا دفن شده اند و این مسلمان بودن و مسلمان مردن مقتول را ثابت می نماید.

از دوستان و همراهان خواهشمندم این جریان را به سایر وبلاگ نویسان و سایتها و نشریات و بنگاههای خبری اعلام کنند تا نام پاک جامعۀ بهائی با فرافکنی و جوسازی و دروغ پراکنی تاریکخانه ها خدشه دار نشود و هموطنان در معرض تلقینات دروغ قرار نگیرند. (1)

ادامه صحبت:....

آنچه در زیر می خوانید شرحی از سنگسار اخیر در مشهد است که برای تنویر افکار ذکر می شود:

در طی روزهای اخیر اخبار متفاوتی از اجرای احکام سنگسار در شهر مشهد منتشر گردیده است که بعضاً در تعداد ، ماهیت و اتهام افراد سنگسار شده ایجاد شبهه نموده است.

بر این اساس جهت تنویر افکار عمومی لازم به توضیح دیدیم ، در تاریخ 6 دی ماه سال جاری در شهر مشهد دو زندانی متهم به زنا با حکم دادسرای عمومی شهر مشهد در گورستان اصلی این شهر به نام بهشت رضا سنگسار گردیدند.

یکی از متهمان پس از آغاز اجرای حکم سنگسار با تقلای بسیار و در حالی که به شدت مجروح بود موفق شد از گودال خارج شود و طبق احکام شرعی سنگسار وی متوقف گردید اما متهمی دیگر به دلیل آسیبهای وارده ناشی از اصابت سنگ جان خود را از دست داد.مراسم پرتاب سنگ در حدود 40 دقیقه به طول انجامیده بود.

قربانی این مجازات غیر انسانی فردی به نام هوشنگ خداداده ، 36 ساله می باشد که متهم به زنا گشته بود، وی که اهل تهران می باشد در حدود هشت سال قبل به جرم قاچاق مواد مخدر محکوم به اقامت اجباری سه ساله در تربت حیدریه واقع در استان خراسان گردیده بود.

نامبرده در سال 1384 به اتهام زنا بازداشت و حکم رجم (سنگسار) وی پس از سه سال تحمل زندان به اجرا درآمد.

برخلاف آنچه یکی از روزنامه های داخلی مدعی گردیده بود وی پیرو مذهب بهاییت نبوده است و متهم زن این پرونده به نام م. خ نیز با حکمی مشابه هم اکنون در بند نسوان زندان وکیل آباد مشهد در انتظار اجرای حکم سنگسار خود به سر می برد. (2)

---------------
یادداشت ها

۴ نظر:

ناشناس گفت...

ممنون که بسیار سریع از طریق وبلاگ به رفع شبهات و اکاذیب منتشره می پردازید و مطلب صحیح را منعکس می نمائید.

ناشناس گفت...

واقعاً دست آقای میلانی و همه کسانی مثل شما که با صرف وقت زیاد، به دفاع از حقیقت می پردازید، درد نکند. گرچه نیرو و توان موجود برای مقابله با آنهمه امکانات معاندین، بسیار محدود و ناچیز است، اما کسانی که خود طالب حقیقت هستند، می توانند با کمی انصاف (که در نزد خداوند از برترین چیزها محسوب می شود) به صحت و سقم مطالب آگاه گردند.

همیشه پاینده باشید.

مهرزاد

ناشناس گفت...

ممنون

'آوای دوست' گفت...

با تشکر فراوان از همه دوستان عزیز،

از همه عزیزانی که قصد دارند نظراتشان را بنویسند عاجزانه تقاضا می کنم موارد زیر را رعایت فرمائید تا مجبور به حذف نظرات شما عزیزان نشویم:

1) رعایت ادب در گفتار و استفاده از کلمات مناسب

2) احترام گذاشتن به عقاید مختلف و عدم توهین به آنها

3) پرهیز از هر گونه مباحث سیاسی

با تشکر فراوان