۱۳۸۷-۱۲-۱۵

برای چه کسی باید دعا کرد؟

برای چه کسی باید دعا کرد؟
بهروز جبّاری

این روز ها در نقاط مختلف جهان جوامع بهائی که متشکل از ملیّت ها و اقوام مختلف هستند بنا به دستور مرکز جهانی خود برای بهبود اوضاع ایران کشوری که محل ظهور دیانتشان است به دعا مشغولند ومن مانده ام متحیّر که برای چه کسی باید دعا کرد؟

**برای کسانی که مهرورزی را برنامه کارشان قرار دادند ولی با توسّل به دروغ واتّهاماتی واهی وناجوانمردانه انواع ظلم ها را به گروه ها یی از هموطنان خود روا میدارند وعده ای از آنان را بدون اجازه ملاقات با وکیل ماه ها در زندان نگاه میدارند ویا کسانی که با شهامت و بردباری فشارهای زندان را تحمل میکنند ومنکر اعتقات خویش نمی شوند وکینه کسی را بدل نمیگیرند چه که معتقدند "سیاست الهی مهربانی به جمیع بشراست بدون استثناء"

**برای معلّمی که درسرکلاس درس با حربه دروغ وافتراء غیر انسانی ترین اعمال را به جامعه بهائی نسبت میدهد ویا شاگرد بهائی حاضر درکلاس که اجازه حرف زدن و دفاع ندارد واز شدّت ناراحتی آرام آرام اشک میریزد.

**برای کسانی که به تخریب قبرستانهای بهائی می پردازند وآن را خدمت به دیانتشان می پندارند ویا کسانی که ناظر تخریب قبرهای هم کیشان خود ویا افراد خانواده خود میباشند واز مسیر انسانیت و اخلاق بهائی که مامور به آن هستند انحراف نمی جویند.

**برای کسانی که با ادعای داشتن برنامه مهر ورزی از ورود جوانان بهائی به دانشگاه جلوگیری میکنند ویا جوانان مستعد وعلاقمندی که اجازه ورود به دانشگاه نمی یابند ولی حاضر نیستند درمقابل فرم مربوطه بجای دین خود، دین دیگری را ذکر کنند زیرا معتقد به انکار عقیده نیستند ولو اینکه منافعشان ایجاب نماید. (تقیّه نمی کنند)

**برای افرادی که همه روزه در نشریات ووسائل ارتباط جمعی با توسّل به حربه دروغ وافتراء ودادن نسبت های ناروا به اشاعه نفرت نسبت به هم وطنان بهائی خود و بطور کلی افراد بیگناه می پردازند ویا کسانی که اتّهامات را می شنوند واجازه دادن توضیح و دفاع برخلاف همه موازین قانونی واخلاقی در نشریّات مذکور ندارند ومعتقدند که "سرانجام نور صداقت بر ظلمت کذب فائق آیدوشمس حقیقت ابرهای تیره فریب را زائل سازد"

**برای کسانی که به خانه های افراد جامعه بهائی حمله میکنند و به ضبط و مصادره اموالشان می پردازند ویا صاحبان و ساکنین این خانه ها که فشار ها را تحمّل میکنند وبه فکر انتقام جوئی ومقابله به مثل نمی افتند. زیرا معتقدند "ضرب و شتم و جنگ و جدال و قتل و غارت کار درنده های بیشه ظلم ونادانی است اهل حق از جمیع آن مقدّس و مبرّا"

** و بطور کلی برای کسانی که همه روزه به نام دفاع از دین مرتکب اعمال غیر اخلاقی وجنایت میشوند وباید روزی در پیشگاه عدل الهی جوابگو باشند ویا افرادی که مورد تجاوز و بیعدالتی آنان قرار میگیرند ولی همچنان به اصول اخلاقی وانسانی معتقد باقی می مانند. زیرا تحت تأثیر این تعلیم اند که: "مذهب الهی از برای محبت و اتحاد است آن را سبب عداوت واختلاف منمائید"

**برای کسانی که شب به منزل طبیبی خدمتگزار مراجعه میکنند واو را به بهانه بردن سر مریض ازخانه خارج میکنند و با هشتاد ضربه چاقو به قتل میرسانند وبعد از انقلاب به جنایت خویش اعتراف میکنند و به پاس این خدمت!مورد تشویق وعنایت قرار میگیرند و یکی از آنان به دریافت لقب آیت الله مفتخر میگردد ویا آن طبیب خدمتگزار که از استراحت خویش چشم می پوشد و برای مداوای مریض از خانه خارج میشود و کشته میشود. (داستان کشتن دکتر برجیس در کاشان قبل از انقلاب)

**برای کسانی که چندین نفر از جمله پیرمرد ۸۵ ساله ای را در یکی از دهات یزد به اتهام جاسوسی میکشند ویا آن پیر مرد که از دیانتش تبری نمی جوید وبا نهایت شهامت مرگ را به عدم صداقت ترجیح میدهد.

**برای کسانی که صد ها نفر را به دلیل اعتقادات دینی بدون محاکمه کشتند و دراکثر موارد محل مزار شان را مخفی نگه داشتند ویا بزرگانی چون پرفسور منوچهر حکیم، دکتر مسیح فرهنگی، دکتر حسین نجی و دکتر فرامرز سمندری که مظهر انسانیّت وخدمت به مردم بودند وعمری را به نیکنامی درمیان مردم زیستند وحاضر نشدند از مسیر صداقت وانسانیت خارج شوند و کشته شدند.

ای جان به فدای آنکه پیش دشمن
تسلیم نمود جان و تسلیم نشد

** برای کسانی که به حل مشکلات جامعه خویش نمی اندیشند تا فرقه هائی از آنان با انجام اعمال تروریستی به کشتار یکدیگراقدام ننمایند ولی در عوض تمام فکر وانرژی خود را صرف این مسئله میکنند که باچه ترفند هائی به آزار واذیّت و بدنام کردن گروه های دیگر جامعه بپردازند و یا گروه های بی آزاری که مورد ایذاء واذیّت آنان قرار میگیرند و به اصول اخلاقی دیانتشان پای بند باقی میمانند.

**برای کسانی که برای جاه ومقام و جمع آوری مال و منال همه روزه به انجام اعمال غیر انسانی و ظلم وستم مشغولند یا کسانی که برای چندروزه حیات آنقدر ارزش قائل نیستند تا به انجام اعمال خلاف اخلاق بپردازند وبا تحمل انواع سختی ها از مسیر اعتقادی خویش که خدمت به نوع بشر ومحبت است منحرف نمی شوند.

**برای کسانی که اماکن مقدسّه ومورد احترام گروه های دیگر دینی ومخصوصاً بهائیان را خراب میکنند ویا صاحبان وعلاقمندان به این اماکن که ناظر هستند وبرای بدکاران دعا میکنند .

وسرانجام باید برای ظالمین و بدکاران دعا کرد تا درپیشگاه عدل خداوندی بیش از این شرمسار نباشند و یا مظلومینی که چون به انسانیّت و اخلاق دل بسته اند مورد عنایت الهی هستند.برای چه کسی باید دعا کرد ؟

به نظر میرسد که بدکاران وظالمین که به رحمت الهی محتاج ترند بیشتر نیازمند دعا هستند تا کسانی که پا از دائره اخلاق وانسانیّت بیرون نمی گذارند و با ایمان به حق"ظلمت جور وجفا را به نور حب ووفا زائل مینمایند."

هوالله
ای پروردگار این عالم ظلمانی را جهان انوار فرما و مظاهر شیطانی را ابرار و اخیارکن ابر رحمت بلند فرما و باران موهبت ببار و نسیم جان پرور بوزان وانوار شمس حقیقت ساطع فرما تا این گیاه پژمرده طراوت و لطافت یابد ودرختان بی برگ وشکوفه سبز وخرّم گردد. کوران بینا شوند وکران شنوا گردند. نادانان دانا گردند. وجاهلان واقف اسرار یزدان شوند. توئی مقتدر و مقدّر و مصوّر و مهربان انک انت العزیزالکریم المنّان. ع ع

هوالله
ای پروردگار مهربان این نفوس ندای ملکوت شنیدند وانوار شمس حقیقت دیدند و در فضای جانفزای محبت پریدند عاشقان روی تواند و منجذبان خوی تو وآرزومند کوی تو ومتوجّه به سوی تو وتشنه جوی تو ومشغول به گفتگوی تو توئی دهنده و بخشنده و مهربان . ع ع

لینک مطلب:

هیچ نظری موجود نیست: